Kontaktinformation
Org-nr
556752-8889
Adress:
Tukan förlag
Örlogsvägen 15
426 71 Västra Frölunda
Telefon
031-10 20 25
Epost
info@tukanforlag.se
Vill du bli återförsäljare?
Vill du också sälja Tukan förlags och Bokförlaget Nonas omtyckta böcker i din butik eller verksamhet?
Du hittar våra böcker nästan överallt där det säljs böcker: i bokhandeln, på internet och i större livsmedelsbutiker. Du kan också hitta våra böcker i till exempelvis leksaks- och inredningsbutiker. Om du är ett företag som vill köpa en större kvantitet av våra böcker, eller om du vill bli återförsäljare, är du välkommen att kontakta Emelie Holm på emelie@tukanforlag.se. Som återförsäljare får du förmånliga f-priser och snabba leveranser.
Följ oss på sociala medier
Vill du ha mer inspiration, nyheter och inblick i vår värld? Följ oss på Facebook och Instagram! Vi delar med oss av allt från nya bokreleaser och författarintervjuer, till inblickar bakom kulisserna och roliga tävlingar.
Vanligt förekommande frågor
Hittar du inte svaret du söker nedan är du varmt välkommen att kontakta oss på info@tukanforlag.se eller ringa vår växel på 031-10 20 25.
Jag har frågor om min order. Hur kontaktar jag er?
Vänligen maila oss på order@tukanforlag.se och inkludera ditt ordernummer för snabbare hantering.
Hur lång leveranstid är det?
Normalt levereras böckerna med PostNord inom 2–5 arbetsdagar. I den mån det är möjligt kommer böckerna att levereras hem till dig i brevlådan. Om paketet inte kan lämnas ut lämnas det till närmaste postombud. Du får då en avisering via sms om när och var du kan hämta böckerna. Leverans sker endast inom Sverige.
Kan jag returnera en vara om jag ångrat mig?
Ja, som kund har du en lagstiftad ångerrätt på 14 dagar. Det är du som kund som står för returkostnaden när du vill använda dig av ångerrätten. Utöver leveransen ansvarar du även för att boken/böckerna återkommer i oskadat skick.
Önskar du returnera en bok eller reklamera saknad eller skadad bok kontakta oss på order@tukanforlag.se. Skriv namn, ordernummer och vilken bok/böcker det gäller i meddelandet. Vid godkänd reklamation står Tukan förlag för returfrakten.
Hur gör jag om en bok är skadad/defekt vid leverans?
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara och klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Retur- och reklamationsärenden ska alltid skickas till order@tukanforlag.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vad kostar frakten?
Fraktkostnaden för köp av varor på webbplatsen är 39 SEK. Vid köp över 300 SEK är det fri frakt.
Kan jag spåra min försändelse?
Ja, vid slutfört köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress där kollinummer hos PostNord framgår.
Vilka är Förlagssystem?
Förlagssystem sköter vår distribution och sänder varorna till er. Eventuell avisering kommer därför ha Förlagssystem som avsändare.
Kan jag ändra min beställning?
Självklart, vänligen kontakta oss omgående på order@tukanforlag.se. Ändringar i beställningar går att göra fram tills att beställningen skickas från vårt lager vilket normalt sker inom 1–2 dagar från beställningstidpunkt.
Jag har skrivit en bok. Vart kan jag skicka in mitt manus?
Är det facklitteratur eller en barn/ungdomsbok kan du skicka in den via vår manussida.
För skönlitterära vuxenmanus hänvisar vi till Bokförlaget Nona.